Anna, Ellen och Semana Santa

Torsdagen innan Semana Santa eller Spring Break kom Anna och hälsade på oss från USA. Vi tog henne direkt från flygplatsen till en bbq hemma hos oss. Mycket trevligt att kunna grilla och sitta ute till 2 på morgonen i mars.
Dagen efter åkte vi till Veracruz, en stad på östkusten. Det var i Veracruz som Hérnan Cortez landsteg 1521.
I Veracruz hade vi en lugn tid vilket var välbehövligt. Vi spenderade dagarna på stranden, med muséer och stadsvandringar. På kvällarna var det middagar och lite drinkar.
En av huvudanledningarna till att vi åkte till Veracruz var att vi har en kompis som har hus där som ville visa oss runt. Vi tänkte iofs inte på att han är mexare och att tid är relativit. Han sa att han skulle komma på måndagen sen på tisdag kväll men han kom på onsdag morgon. Vi spenderade iaf en dag med honom och hans familj. Han hade pool så det var en bra dag.
Att ta sig därifrån var lite spännande, vi hade problem med att ta ut pengar men det löste sig.

Vi åkte tillbaka till D.F för att hämta Hannes syster Ellen som kom på torsdagen. Det var en liten tillstälning vid vårt hus.

Tidigt på fredagen åkte vi till Acapulco för att få lite playa och riktigt Spring Break. Det var ordentligt varmt i Acapulco, blev till och med lite för mycket för vissa. Vi hade några bra dagar där. I Acapulco finns den näst viktigaste klubben i hela Mexico: Palladium. Det är en riktigt bra klubb med helt fantastisk utsikt. Den är självklart populär under Semana Santa. I Acapulco, till skillnad från Cancun, är det mest mexare som firar Semana Santa. Det gjorde att vi blev lite av superstars, vi gick direkt ur taxin och in rakt förbi kön. Vi fick bord trots att de flesta hade bokat långt i förväg. Ibland är det bra med lite diskriminering. Även här var det problem med bussarna, fast det var kanske lite vårt fel den här gången. Tiden hade ändrats till sommartid här så vi gick in i taxin samtidigt som bussen skulle gå. Tur att vi var i Mexico och att bussen var 25 min sen.  Mest tur var det för Anna, hon skulle flyga från D.F samma dag.

Ellen fick uppleva en ganska normal vecka här i Atizapan, hon solade på dagarna och sen gjorde vi lite saker på kvällarna. Hon fick en lite mer händelserik utbytesstudent-vecka här.

Nu är Markus föräldrar här, vi har hängt lite med dem i D.F och ska turista lite mer i staden.

Återigen bjuder vi på bilder, hoppas ni uppskattar det...

Blåste lite i Veracruz...

Anna, Edgar och Hannes hemma hos Edgar i Veracruz

Från vår balkong i Acapulco

Acapulco

Sanna och Johnny

Svenska tacos i vårt hus

Joep och Ellen

Cara, Sanna och Ellen sjunger

Johnny och Sanna sjunger

Solenne, Sanna, Markus och Hannes är snygga när de sjunger

En del av våra vänner här