In the city

Hej!

Vi har spenderat helgen i en turistort som heter Puerto Vallarta. Den ligger norr om Mexico city cirka tolv timmar med buss.
Det har varit en trvlig helg, skönt att komma iväg från staden. Vi var 9 personer som åkte dit. Staden är väldigt turistig och det är mest amerikaner som åker dit. Alla aproachade oss på engelska och ville berätta priserna i dollar. Det gjorde oss lite trötta we are no fuckin gringos!!! Det berättade vi också, ibland iaf.

Trots detta var deen mycket lyckad helg. Vi kom fram mitt på dagen och det var raka vägen till playan. Där simmade vi nästan med delfiner, vi såg en på håll. Skadade oss lite också. Kvällen bjöd på en lite utgång och italiensk mat.
Lördagen började på stranden sen åkte vi iväg med en båt för lite snorkling och för att se lita andra stränder. Det blev en lugn kväll med barer.
På söndagen blev det en tur med fyrhjulningar i djungeln och badande i ett vattenfall. Där fanns det även lite klippor att hoppa ifrån. Den såg inte ut som den hade gjort i Sverige, vi åkte till två olika barer och på tequilaprovning. Köpte en flaska med lagrad tequila. Vi hade gärna tagit med den till Sverige så att ni kan smaka men det är tyvärr omöjligt.
Måndagen var en helgdag här så vi stannade även den dagen. Blev en heldag på playan vilket var riktigt skönt. Nu är vi dock lite röda men på ett bra sätt.
En stor bonus med helgen var att vi har ätit fisk och skaldjur hela helgen, skönt med tanke på hur svårt det är att få tag på här.
Bilder kommer antagligen imorgon.

Vad har ni gjort i helgen?

Besos

Kommentarer
Postat av: Biffen

Hej grabs!

Har längtat efter att ni ska uppdatera er blogg, därför har min helg mest bestått av att vänta på att helgen ska ta slut.

Skämt å sido ni kan ju läsa vad jag har gjort på min:-) (sparar spam till ett senare tillfälle)

Inte så mycket sol för mig men alkohol intaget har nog varit den samma..

Nu ska jag läsa Gandhi och Fanon..

Puss och kram

2010-02-03 @ 06:44:01
URL: http://bfb.webblogg.se/
Postat av: Louise

Hur skadar man sig nästan?

2010-02-03 @ 07:20:29
Postat av: Louise

Jag har kommenterat men vet inte om kommentaren kom med, bloggar är konstiga.

2010-02-03 @ 07:21:51
Postat av: Berget

Varför är det omöjligt att ta med flaskan hem?



Jag citerar Gunde Svan: "Ingenting är omöjligt"

2010-02-03 @ 12:53:33
Postat av: Grabbarna grus

Biffen: förstår att du har väntat, vi följer din blogg noga så vi har koll på dig.

Louise: Vi badade nästan med delfiner och skadade oss lite.

Lassie: Det är inte omöjligt att ta med flaskan hem men det är omöjligt att ta med den hem med innehåll!

2010-02-03 @ 20:31:53
URL: http://hmmc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0